Betalning med Payson:
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB, Nordea och Danske Bank. Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Payson startade 2004 i Sverige och över en miljon personer har använt Payson som är en välkänd betallösning på internet. Läs mer om Payson här: www.payson.se
Direktbetalning:
Betala direkt till vårt bankgiro. Använd ditt order-ID som betalningsreferens. Din order kommer inte att skickas innan vi ser pengarna på vårt konto. Bankgiro: 697-1774
Priser:
Alla priser på hemsidan är inklusive moms och anges i SEK. Vi reserverar oss för eventuella prishöjningar, momsjusteringar, prisfel, slutförsäljningar, etc.
Ångerrätt:
Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. Du är skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. Bytesrätt gäller inte heller på monterade skidor eller modifierade pjäxor (inkl. sprutade innerskor). Hör av dig till oss så löser vi det på bästa möjliga sätt.
Frakt:
Hämta i butik: Pengsjövägen 9, Vännäs
Du får ett mail när dina varor är redo att hämtas. Medtag ordernr och leg.
Bussgods:
För närvarande levererar vi med Bussgods eller Postnord. Frakt 90 kr. På skidor är frakten 520kr. Leveranstid 2-4 arbetsdagar.
Reklamation:
Ta alltid kontakt med oss vid eventuell reklamation.
Garantier:
Hos oss gäller de garantier som respektive varumärke har satt. Om inte garantin gäller på en vara försöker vi hjälpa dig på bästa sätt efter situationen.
Övrigt:
Har du några frågor så kontakta oss gärna på telefon eller via epost. Det är samma personal som jobbar i butiken och med webbshopen, detta för att alltid ha kompetent personal för bästa service.
Hyresvillkor vid säsongs- och korttidshyra
3´60 Norr erbjuder uthyrning av skid-, snowboard- och längdutrustning för privatpersoner, över en hel säsong eller ett visst antal dygn. Vid hyra förbinder sig kunden att återlämna utrustningen vid överenskommen tidpunkt.
Betalning:
- Betalning sker i förskott.
Byte av hela eller delar av utrustning:
- Hyrestagaren har rätt att i mån av tillgång byta hela eller delar av utrustningen under pågående kontraktsperiod.
- Vid byten till produkter med lägre eller samma pris sker bytet kostnadsfritt.
- Vid byten till produkter med högre pris betalar hyrestagaren den mellanskillnad som gäller.
Skador/Förlust:
- Hyrd utrustning är inte försäkrad.
- Hyrestagaren ansvarar för att den återlämnas i oskadat skick.
- Eventuella skador som fordrar reparation/utbyte bekostas av hyrestagaren.
- Vid eventuell förlust debiteras hyrestagaren fullvärde.
Åverkan:
- All typ av åverkan såsom egen namnmärkning, dekaler är förbjuden såvitt inte alla spår som ex. klister-rester är borttvättade vid återlämning.
- Vid spår av märkning som ej är borttagen eller annan åverkan debiteras fullvärde.
Återlämning
- Återlämning sker senast sista öppethållande dag innan kontraktstidens utgång.
- Hyrestagaren ansvarar för att via vår hemsida vara uppdaterad om gällande öppettider.
- Hyrestagaren ansvarar för att utrustning/ar i kontraktet återlämnats i sin helhet innan sista återlämningsdag.
- Vid återlämnandet skall utrustningen vara ren och torr.
- För personliga tillhörigheter som lämnas i samband med återlämning av hyrutrustning ansvarar ej 3´60 Norr.
- Vid önskan om förlängning av hyresperiod (dag, vecka eller hel säsong) skall detta meddelas och vara överenskommet via mail eller telefon senast tio dagar innan kontraktstidens utgång.
Försenad/utebliven återlämning
- Vid försenad återlämning av säsongshyrd utrustning (inom 10 dagar efter kontraktstidens utgång) debiterar 3’60 Norr kunden med en förseningsavgift om 100 SEK för varje utebliven dag som utrustningen ej blivit återlämnad.
- Vid utebliven återlämning debiteras maximal förseningsavgift om 1000 SEK per utrustning. Kunden lämnar också automatiskt sitt medgivande till att debiteras en ny hyresperiod om en säsong, till den innevarande säsongens prislista.
Köploss:
- Hyrestagaren ges möjlighet att köpa loss hyrd utrustning senast vid kontraktstidens utgång.
- Köplosspris beräknas utifrån bruttovärde vid hyreskontraktets tecknande minus halva hyreskostnaden. Köplosspris beräknas utifrån senaste kontraktsperiod och kan inte avräknas från tidigare perioder.
- Köplosspriset sätts av 3´60 Norr.
Kontraktsbrott:
- Vid kontraktsbrott förfaller kontraktet i sin helhet och 3´60 Norr förbehåller sig rätten att debitera fullvärdet för den/de utrustningar kontraktet gäller.